«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

نشست «بازخوانی سیمای جوان در عصر انقلاب اسلامی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۱۹۰۲
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
نشست «بازخوانی سیمای جوان در عصر انقلاب اسلامی» در مشهد برگزار شد
نشست «بازخوانی سیمای جوان درعصرانقلاب اسلامی» با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با نخستین سالگرد شهادت «آرمان علی وردی» از شهدای اغتشاشات سال گذشته، نشست «بازخوانی سیمای جوان درعصرانقلاب اسلامی» با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در مجتمع دانشجویی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.

در ابتدای این نشست «ابوالقاسم طالبی» نویسنده و کارگردان با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط قلبی با امام جامعه گفت: در ابتدای انقلاب هم برخی با وجود آنکه همه انگیزه‌های انقلابی را هم داشتند، اما، چون با امام نبودند، نتوانستند با انقلاب بمانند.

وی افزود: کسانی که دل خود را با امام جامعه صاف کنند به سرمنزل مقصود می‌رسند.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ما با یک طیف از مسائل روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حوزه تبلیغات، رسانه و تصویرسازی هم ضعیف هستیم.

در انتقال روایت ضعف داریم

«سید پویان حسین پور» کارشناس و فعال فضای مجازی و رسانه نیز در این نشست با اشاره به این که چالش‌های نسل نو صرفا متعلق به ایران نیست و در همه جای دنیا وجد دارد، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این چالش‌ها مربوط به آسیب‌های ذاتی است که فضای مجازی به دنبال دارد.

وی افزود: همزمان با گسترش فضای مجازی، نسلی پدید آمد که به آن نسل Z می‌گویند. این نسل را غالبا اینترنت تربیت کرده و جهان‌بینی او را فضای مجازی ترسیم می‌کند. بخشی از آسیب‌هایی هم که در جریانات سال گذشته به نسل جوان وارد شد، از همین جنس است که اتفاقا فراگیری بالایی نیز دارد.

حسین پور در ادامه گفت: فضا‌هایی که نسل جوان طی سال‌های اخیر در معرض آن بوده اند و برخی از مشکلات  اقتصادی و سیاسی و اجتماعی نیز به آن دامن زد، موجب شد که بخشی از جامعه جوان دچار تعارضاتی شوند که برخی از جریانات و جرقه‌ها نیز منجر به آن شد که اعتراض آن‌ها به خیابان کشیده شود.

وی با اشاره به ضعف‌های موجود در زمینه انتقال روایت‌های صحیح افزود: واقعیت این است که بخشی از جامعه دچار تعارض است. اما تا وقتی ما روایت صحیح را انتقال ندهیم، دشمن تصویر وارونه را منتقل می‌کند.

به «سواد»، «فرم ارائه» و «آداب گفتگو» نیاز داریم

«جوادموگویی» نویسنده و مستندساز نیز در این نشست با بیان این که اتفاقات سال گذشته ناشی از انباشتی از مسائل بود، خاطرنشان کرد: از یک سو نباید از یاد ببریم که این اتفاقات فقط توسط جوانان شکل نگرفت و طیف‌های مختلف سنی در لایه‌های مختلف آن حضور داشتند. نارضایتی عمومی که شامل نارضایتی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بود، با انباشت برخی از مسائل و نیز تصوراتی که از جمهوری اسلامی ساخته شده بود، به بخشی از جامعه القا می‌کرد که به خیابان بیایند.  

وی افزود: تصوری که از جمهوری اسلامی در ذهن برخی از نسل جوان امروز شکل گرفته، ممکن است واقعی نباشد. فعالیت‌های جمهوری اسلامی در مقایسه با رژیم گذشته اصلا قابل قیاس نیست و بسیار فراتر از آن حرکت کرده است. اما این که در مقایسه با شعار‌های خود در کجا قرار دارد، نیاز به تبیین دارد.

موگویی درادامه گفت: تا زمانی که نتوانیم تصویر درستی از جمهوری اسلامی به جوان خود ارائه کنیم، وضعیت چندان بهبود پیدا نمی‌کند. ما برای این کار نیاز به «سواد»، «فرم ارائه» و «آداب گفتگو» داریم و در غیر این صورت، همچنان باید کف خیابان پاسخگوی برخی جوانان باشیم.

وی تاکید کرد: کلید واژه این مسیر تصویرسازی صحیح است. باید دست از کار‌های نمایشی برداریم. ما نیاز به گفتگو داریم راهی جز تبیین از طریق گفتگو نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->